fredag den 18. april 2014

Antler cardigan -strik

Jeg er ikke den store strikker, men på ferier er maskinparken ikke indbudt - og hvad skal man så lave? Efter at have set den Antler-cardigan Nina hos Nummer99.blogspot.dk strikkede til hendes søde datter, blev jeg overbevist om, at det var denne opskrift, som skulle afprøves.


Jeg er ret glad for resultatet - for ikke at nævne overrasket over, at jeg selv strikkede den helt færdig og ikke overlod det halvfærdige arbejde til svigermor, som er et lyn med pinde.

Jeg har prøvet at fange det fine gren-mønster i bærestykket på cardiganen:


Til sidst et nærbillede af ryggen:


Mønstret findes både i børne- og voksenstørrelser. Muligvis kaster jeg mig ud i en udgave til mig selv også - der er heldigvis et stykke tid til efteråret sætter ind, så jeg kan måske nå det inden?

Jeg købte mønstret gennem ravelry, som er et strikkeforum med tusindvis af strikkeopskrifter. Garnet er fra Garnudsalg.dk.

Jeg vender snarest tilbage med billeder af alt det, jeg har syet i påskeferien.

Kærlig hilsen Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar