mandag den 19. maj 2014

Blondebluse - simpel syning

Jeg var ude at kigge på tøj i lørdags i en rigtig tøjbutik med færdigsyet tøj - der var masser af lækre stoffer syet op til lækre klude. Der var virkelig mange skønne ting, som fristede. Jeg blev blandt andet fristet af flere blondebluser fra Rosemunde, men blev alligevel lidt nærig, når en meget simpel bluse kostede omkring 800 kr... Jeg vidste, jeg havde dette blondestof på lager, så jeg gik hjem og syede denne på en time.

I went to a retailstore this weekend where you could buy clothes you didn't have to make first. I found so much inspiration - a lot of lace. I knew I had som egg-white lace in my stash so I couldn't justify to buy anything I could make in a hour myself.


Blusen er virkelig simpel og nem at sy, da der kun er kimonoærmer og derfor kun er skuldersøm og sidesøm at sy. Jeg anvendte overdelsmønstret til Pattern Runways Easy Kimono Dress som mønster og forlængede det blot en smule. Man kunne også sagtens bruge Fernanda-buksedragtsmønstret fra Stof2000 som udgangspunkt. Jeg kan rigtig godt lide, at det er lidt oversize. Jeg bukkede kanterne to gange og lavede en smal søm.

This blouse is a really simple sew, since you don't have to insert sleeves. You only have to do the shoulders- and sideseams. I used part of Pattern Runways Easy Kimono Dress as a pattern - and just added 15 cm length. I really like the oversized look and think it will look good to both jeans and narrow skirts. I did a narrow hem on the neckline, sleeves and hemline.


I nakken klippede jeg en slids og påsatte en lille knap. Det er mest til pynt.

I made a slit in the back neckline and sewed in a small button.



Pattern: Frankenstein Pattern Runway Easy Kimono Dress
Fabric: Stoff og Stil

Happy Sewing

2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Har selv lige lavet to bluser efter overdelen til buksedragten - og regnede med at skulle lave en 3. af det overskuds blonde jeg forhåbentlig får når jeg er færdig med den kjole jeg går og pusler med:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig spændende - dem er jeg spændt på at se - især kjolen. Kjoler kan man ikke få for mange af..
      Jeg er også nærmest besat af bluser med kimonoærmer. Jeg synes de er virkelig fine til stramme nederdele og jeans.

      Slet