mandag den 25. august 2014

Raglan - sewing for fall

Jeg er godt igang med at sy efterårs- og vintertøjet. Disse to sweatshirts var hurtigt syede. Mønstret til begge er Onion 20047, som jeg har anvendt en del gange efterhånden. Min datters sweatshirt er jaquardvævet stjernestof fra Stofdepotet.

I'm making progress on my to-do list for fall. These two sweatshirts didn't take long to make. I used the pattern Onion 20047 for both of them. I have used this pattern several times and I think it has a good fit. My daugthers sweatshirt is made from jaquard jersey from Stofdepotet.


Min søns udgave er quiltet jersey fra restekassen i Stof og Stil. Jeg er ikke imponeret over kvaliteten efter vask, men man kan dårligt brokke sig når prisen er 30 kr.. Halskanten er ikke helt vellykket, men stoffet er så blødt, at min søn tilgiver alle fejl og glad tager den på. Hvis jeg skulle sy denne igen, ville jeg gøre halskanten lidt mindre. Det er virker ikke helt godt, at halskanten er så vid, når det er en varm trøje.

My sons sweatshirt is made from quilted jersey purchased locally from the remnants bin from Stof og Stil. However, I'm not impressed with the quality of this fabric after washing it. I'ts difficult to complain though when the fabric was this cheap. My son is happy enough as long as the sweatshirt is soft and cuddly. I'm not quite happy about my work with the neckline on this either. It's a bit too loose..


Er du gået igang med at sy efterårstøj?

Have you started sewing for fall?

Pattern: Onion 20047
Fabric: stars: Stofdepotet, Quilted jersey: Stof og Stil

Happy sewing

Mette

2 kommentarer:

  1. Åååhhhh de er lækre. Fedt stof du har valgt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - jeg tror nu, det er dig, der er dronning af det gode stofvalg - det ser altid så fint ud, det du laver:)

      Slet